A törvényes képviselők kétféle módon kezdeményezhetik gyermekeik beiratkozását az általános iskola első évfolyamára a 2023/2024. tanévre vonatkozóan:
1. Személyes ügyintézéssel, csak papír alapon történő adminisztrációval:
A törvényes képviselők a korábbi évek gyakorlatához hasonlóan személyesen megjelennek a köznevelési intézményben, és ott a magukkal vitt, beiratkozáshoz szükséges dokumentumok alapján az intézmény rögzíti a gyermekek adatait a KRÉTA rendszerben, és elvégzi a szükséges műveleteket, feladatokat.
2. Elektronikus jelentkezés lehetőségével kiegészített adminisztrációval:
A beiratkozási folyamatot az e-Ügyintézés (https://eugyintezes.e-kreta.hu/) felületén keresztül – előzetes regisztrációt követően – indítja a gyermek törvényes képviselője. Az e-Ügyintézés felületén keresztül történő jelentkezés során a szülő a rendszer által felkínált űrlapot kitöltve tudja megadni gyermeke beiratkozáshoz szükséges adatait. Az adatokhoz a beiratkozással érintett (kiválasztott) intézmény hozzáfér, így ezek felvitelét az intézménynek már nem kell elvégeznie. Emellett az egyes nyilatkozatok a rendszerből letölthetők, és aláírás után a másolatok feltölthetők. Amennyiben a szülő Ügyfélkapun keresztül intézi gyermeke általános iskolába történő jelentkezését, akkor a megszemélyesített dokumentumok elektronikusan kerülnek aláírásra a beküldő szülő részéről.
Az elektronikus ügyintézés során a szülők által beküldött adatok megjelennek az intézmény KRÉTA rendszerének e-Ügyintézés felületén.
A beiratkozáshoz szükséges dokumentumok, nyilatkozatok eredeti példányát azonban a beiratkozás napján be kell mutatni!